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Unbekannt - Newe zeyttung

Unbekannt - Newe zeyttung

Allen guten Lutterischen: Glück frid vnnd seligkait: vnd behuet sie gott vor allem layd.

Ir lieben freundt nun frewt euch all/ Vnd singt frölich mit reichem schall/ Te deum laudamus all Curtisan/ Auch all die euch thun hangen an/ Seyt Lutter ist gen hell gefarn/ So müg wir vnns vor jm bewarn/ Der frum herr Cristoff Grymm mit namen/ Pfarrer zu Zell von edlem stamm/ Hatt den Lutter gen hell gesanndt/ Da ist er nämlich gar verpranndt/ Wann Doctor Lutters gschryfft vnd leer/ Ist wyder Curtisan gar seer/ Vnnd all den die jn hanngen an/ Den thut sein leer groß wyderstan/ Ir geyttigkait vnd Symoney/ Ir vnkeusch hurrey vnd püberey/ Wolt er mit seiner leer zertrennen/ Darumb wir jn ein ketzer nennen/ Wir halten in fur Antechrist/ Darumb das er vnns schaden ist/ Vnd wer er noch bey lebenn pliben/ Er hiet vnns pfaffenn halb vertribenn/ Die plinten narren als die layenn/ Hietten gar pald gefurt den rayenn/ Vnnd sich nit lennger laychen lan/ Als wir lanng zeyt habenn gethan/ Also wöll wir sie noch an schnüren/ Vnd bey der nasen vmbher furen/ Auch plennten noch mit klugen list/ Ein yder narr vnns glauben ist/ Vnd setzen zu vnns solch vertrawen/ Wann sie die kirchen wol erpawen/ Gar vmb jr geldt vnd gut allain/ Darzu geb wir kain geldt noch stain/ Auch wz die kirchen haben sol/ Das kauffenn auch die narren wol/ So sagen wir solch plabenn thunst/ Mit falscher lug vnnd pubenn kunst/ Wie das die kirchenn vnnser sey/ Kain lay hab gar kain tayl dar bey/ Der Babst hab vnns zu gebenn das/ Da mit laichenn wir die narren baß/ Der Bapst hab gwalt vnnd ganntze macht/ Wer nye kain gut werck hab verpracht/ Vmb gelt vnnd gut heylig zu machen/ Auch wer lebt mit gerechten sachen/ Vnnd will nicht gebenn geldt vnnd gut/ Als wir begern nach vnnserm mut/ Den hab er zuuerdamen auch/ Dar zu den plintenn narren schlauch/ Soll man auch ganntz verschonen nicht/ Sonnder mit listen vnd gedicht/ Vonn den layschen narren bringen/ Mit listigkait jr gelt ab dringen/ Sie müssen zu den pfarrern lauffen/ Vnd den ablaß alln von jn erkauffen/ Kain Priester solt kain sunnd vergebenn/ Allain es sey dem pfarrer ebenn/ Welcher dem pfarrer wol gefelt/ Die maystenn sunndt erjm behelt/ Der mag als dann vergeben sund/ Vmb gelt das sein die puben fundt/ Wir dichten auch mit solchem scheyn/ Da mit wir geldt gewinnen seyn/ Wer vnnser listigkait nicht wayß/ Dem machen wir mit wortten hayß/ Der sundt müg man nicht kommen ab/ Drey vier pfung wachs geb man zu gab/ Vnnd das man etlich meßs laß haltenn/ Sonnst werd der mensch dort nicht behalten/ Auch dem welcher in todes not/ Dem setz wir auch ein soolchs gepot/ Das es dem peichtvater vnd pfaffenn/ Soll nemlich ainen gulden schaffenn/ So soll er piten vmb die seel/ Das sie kain dieb dem teüfell steel/ Vnnd dreyssig meßs vor allen dingen/ Gott wayß wie man sie thut verpringen/ Es wer vil pesser das ist war/ Man geb es armen lewten dar/ Das wer ein gab nach Christus ler/ Vnd kem den seln zur seligkait mer/ Also sagt vnns die heylig gschryfft/ Das ist vnns pfaffenn gar ein gyfft/ Das Lutter solchs den layen sagt/ doch wer vmb vnnser regell fragt/ Der wirdt der sachen baß bericht/ Die armen geltenn bey vnns nicht/ Die pfaffenn halt man wol vor augen/ Wir thun das gelt vonn Layen saugenn/ Der laycherey thun wir vnns fleyssenn/ Die ainfeltigen offt bescheyssenn/ Vnd so der mensch gestorben ist/ So prauch wir aber solchen list/ Vnnd thun vnns vmb die todten rauffenn/ Die kirchhöf muß man von in kauffen/ Das stell wir gar an vnnser wal/ Auff vnnser gnad stet alle zal/ Wir fodern da von was wir wellen/ Nach gelt gelt gelt so thu wir stellenn/ Mit solchem gelt gen wir auch vor/ Wann es verstet auch ein yder thor/ Das solchs ist gröslich wider recht/ Auch wider die leer Christi schlecht/ Die narren habens nicht erkennt/ Das wir sie han so lang geblennt/ Mit vnnserm plabenn Pann allzeyt/ Da mit hab wir behabt dem streyt/ Durch gaystlich recht und Decretal/ Der pann pringt vnns auch gelt onn zal/ Das spil hab wir gar lanng er erbt/ Der Luther hett vns schier verderbt/ Den layen hat er vil verkündt/ Solch vnnsern prauch/ vnnd pubenn fundt/ Biß das er ist genn hell gefarn/ Wir hoffen das in lanngen jarn/ Kain solcher lerer auff erstee/ Der mit der warhait vnns thu so wee/ Der auch das Euangelium/ So lautter an den tag laß kum/ Derzu die warhait pring her fur/ Vnd daßs ein yder pawer spür/ Die warhait offenlich am tag/ Das sich nicht mer verpergen mag/ Wie man die layen hab betrogenn/ Mit schalckhait lanng hat vorgelogen/ Wie obenn ist zum tayl gemelt/ Ist kommen schyer in alle welt/ Doch hoff wir das es werd gelingen/ Das solchs geschray werd pald geschwigen/ Das auch das Euangelium/ Inn kürtz muß schweygen als ein stum/ Das vnns das heylig decretal/ vnnd vnnser pann pring gelt vnzal/ Das vnnser decretal werd frey/ Der pann vnnd alle Symoney/ Da mit wir mügenn pleybenn auch/ Bey laicherey vnd vnnserm prauch/ Die sacrament verkauffen wol/ Da mit wir werden sadt vnd vol/ Das wir noch das nerrisch gesynd/ Die layen laichen gar geschwynd/ Da mit sie vns gehorsam werdenn/ Vnnd von vnns kauffen noch die erden/ Vnnd welcher vnns wil widerstan/ Den zwinng wir mit dem plabenn pan/ der falsch Luther vnd sein gesellen/ Haben erdacht solchs ab zu stellen/ Die warhait habenn sie mit macht/ zu vil vnnter die layen pracht/ Sie sangen das begrebnus frey/ Kain mensch zu kauffenn schuldig sey/ Als wir sagen den layen vor/ Vnd wer solchs glaub der sey ein tor/ Das auch ein christen schuldig sey/ zu kauffen die begrebnus frey/ Wer das verkauff der sey nicht frum/ Es sey ein falsch Remedium/ Es müg nymands kommen zu hayl/ Das man kirchof vmb gelt hab fayl/ Das man das nenn Remedium/ Solchs thun allein die puben drumb/ Der Luther gibt bösenn tittel/ Vnnd hett er noch ein münichs kittel/ Die weyl er ist genn hell gefarn/ So soll wir vns vor jm bewarn/ Das er nit wider aufferstee/ Es würd die sach vil böser wenn ee/ Darumb helfft auch jr brüder all/ Das göttlich ler zu podenn fall/ Da mit das Euangelium/ Nicht weytter an den tage kum/ Vnnd kem die warhait recht her fur/ Vnns käm groß jrrung fur die thür/ Wir möchten vns nicht lanng erwern/ Wie wolt wir vnnser hurn nern/ Darumb steet dapffer auff die pan/ Als wie die Juden han gethan/ Helfft Barrabam ledig zu lassen/ vnd Christum an ein crewtz zu fassen/ Helfft helfft helfft all jr Curtisan/ Vnnd seyt ermanet all person/ Welch doctor Luther wider streben/ Wa er göttlich ler thut geben/ Das es nit kum vnter die layen/ Sie würden sich pald von vnns zwayen/ Würden sie der warhait bericht/ Das wir prauchenn lautter gedicht/ Vnnd das es ist ganntz püberey/ Auch kain bewerte schryfft da bey/ Sie würden sich nicht bscheyssen lan/ Als wir in lanng zeyt haben than/ Den alten prauch well wir noch treyben/ vesst jnn der gewonhait pleyben/ Das wir gelt vonn layen pringen/ Dar zu helfft all vor allen dingen/ Gebt jnn den sack in Copia/ Ain grosse freud pecunia/ Das prauch wir in Leticia/ Darauß so kumbt malicia/ So faren wir ad in ferna/ Que nostra erit taberna/ In bursa semper gloria/ Das habt all in memoria/ Es liebt vns fur Regna celorum/ Wie steet in stella clericorum/ Gelt hab wir lieb fur gut vnd er/ Vnd kem es von dem tewfel her/ Welcher hat lieber gelt wenn gott/ Der kumbt in vnnser puben rott/ zu über kommen gelt gelt gelt/ Darnach stellt all fast jnn der wellt/ Darjnn soll sich auch kainer schamen/ Ir Curtisam sprecht alsambt Amen.

O gott jnn deiner ewigkait/ Erweck in vnns gnad vnd weyßhait/ Das wir den sunden wider streben/ Vnd hie nach ordnung recht zu leben/ Das vnns das Euangelium/ Nymmer auß vnner gewissen kum/ Das vnns die falsch betriegerey/ Nit lästerlich verfurenn sey/ Ir Fürsten secht mit ernst auff/ Vnnd das der falschen puben lauff/ Durch gottes eer werd ab gestellt/ Das jr auch furan auß erwellt/ Göttliche forcht mit embsigkait/ vnnd haltet lieb gerechtigkait/ Beschützt beschirmbt auch die armenn/ Last euch die beschwertenn erparmen/ Vnd haltend lieber gott wenn gelt/ Seyt frrum regiererr in der welt/ Vnnd richtet nach göttlicher kunst/ Secht auch nicht an lieb gelt vnnd gunst/ So gibt euch gott das ewig reich/ Geb vnns gott allen ewigklich.

Ich bin genannt pruder vnbekannt
Ein andechtiger Priester.

Nürnberg, um 1520

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