Geiler von Kaysersberg, Johannes - Trostspiegel - Das sibend Glaß.

Geiler von Kaysersberg, Johannes - Trostspiegel - Das sibend Glaß.

Das sibend Glaß ist/ Fletus & tristiciae damnositas, Weinens vnd trawrens schädligkeit/ Solches weinen/ bringt nicht allein kein nutz den todten/ als vorgesagt ist/ sondern bringt auch schaden den lebendigen/ die da also vnbescheidenlichen trawren/ dann das ist ein ding/ das von natur beschädiget die gesundtheit des menschen/ leiblich vnnd geistlich/ vnd etwann den tod bringt/ darumb spricht der weise Mann/ vil sind tod von trawrigkeit/ vnd ist kein nutz in jhr/ Item an einem anderen ohrt spricht der weiß Mann/ wie die Schab zerstöret das kleid/ vnd der Wurm zernagt das holtz/ also schadet trawrigkeit dem hertzen des menschen.

Man weißt vnd hats zum offteren mal erfahren/ das solch trawrigkeit vnd angst der böß geist zurichtet/ so er sihet vnnd mercket das ein mensch/ ein vnordenliche grosse liebe vnd anmut hat zu einem ding/ so vnderstehet er sich und sihet/ wie er das zu wegen möge bringen/ daß dem menschen solches entzogen werde/ das er nicht zu den end vnd zyl komme/ dahin er sein grosse liebe vnd anmut gesetzt hat/ auff das er vns inn grosse trawrigkeit bringe vnd tribuliere/ mit schweren vnd seltzamen gedancken/ zum letsten in verzweifflung vnnd beschwernuß/ bis zum tod/ leiblich vnd geistlich.

Vnd wie thet ich nun sprichstu? Ich antworte dir das kein besserer rhat ist/ weder nicht zu vil liebe legen auff dise zeitliche ding sie seyen groß oder klein/ so magst du frid haben vnnd frölich leben/ inn diser welt vnd anders nicht/ dann sonst so werden wir betrübet/ so dick sich das endert/ das wir also zu vil lieb haben vnd daran hangen/ darumb hast du ein Vatter/ Muter/ Mann/ Weib/ Kind oder andere ding/ wie die genannt mögen werden/ lege dein hertz nicht zu vil darauff/ sonder also oben hin/ das du daß alles verlassen mögest vnd verlieren/ so die zeit das erheischt vnnd fordert/ Darumb spricht Seneca der Heyd/ Ich leihe mich denen dingen diser Welt/ vnng gib mich jhnen nicht/ vnnd spricht weiter/ das man kein ding besitze/ man seye dann allzeit bereit/ dasselbig zu verlieren oder zu verlassen.

Nu sprichstu mir mißfalt solche angst vnd trurigkeit/ aber ich kan jhr nicht abkommen/ noch ledig werden/ also tieff ist sie mir eingesessen/ in mein hertz. Ich sprich zum ersten/ das dir daß billich soll einn warnung sein/dich hinfüro zu hüten vor grosser liebe/ diser zergencklicher dinge/ die dich inn solche trawrigkeit gebracht hat/ welches ein grosse thorheit ist/ sein hertz also hefften/ auff zeitliche vnd zergenckliche ding.

Ich sprich zum andern/ Es ist wol wahr/ das es nicht gantz in deinem gewalt stehet/ solche drück vnd hertzengungen auß zu treiben/ ohn besondere hilff Gottes/ darumb solt du zu jhme ein zuflucht haben/ vnd jhn trewlich bitten/ das er von dir hinnemme solche drück/ creütz vnnd trawrigkeit.

Ich sprich zum dritten/ Das du gewiß solt sein/ das Gott dich darinnen erhöret/ bald oder lang/ ist es echter dir nutz/ Dann als S. Bernhardus spricht/ wir sollen das vnzweiffenlich glauben/ was wir Gott den Herren bitten/ in Christenlicher heiliger liebe/ beharlichen/ vnd für vns ist/ dz werden wir von jm gewehret/ oder gibt vns ein bessers/ daran sollend wir billich ein vergnügen haben.

Nun sprichst du/ villicht noch/ wie kan ich ohn trawren sein/ von dem todt meines nechsten/ der mir so grossen schaden bringt/ armut/ vnd ander schaden/ deß ich vertragen were/ so er noch lebte/ Ich antwort zum ersten/ das vnser Gott dennocht/ ohn deinen freund der tod ist/ gnug mechtig/ vnnd weiß vnd willig/ dich nach noturfft vnd deinem nutz zuuersorgen/ darumb kehr alle deine sorg fürnemmlich darauff/ das du jn lieb habest/ vnd dienest/ seines willen in seinen Gebotten fahrest/ vnd so wirt er dich nach noturfft versehen/ also zuthun/ hat der alt Thobias/ seinen jungen Sohn gelehrt/ do er sprach/ nicht förcht dir mein Sohn/ das wir ein arm leben haben/ auff disem Erdrich/ ist es aber das wir Gott förchten/ so werden wir vil güter haben.

Darzu zeuhet vns auch der Herr im Euangelio/ Suchen zum ersten das reich Gottes/ das ist ewer heil geistlich/ so werden euch alle zeitliche notdürfftige ding/ zu fallen vnd gegeben.

Cookies helfen bei der Bereitstellung von Inhalten. Diese Website verwendet Cookies. Mit der Nutzung der Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies auf Ihrem Computer gespeichert werden. Außerdem bestätigen Sie, dass Sie unsere Datenschutzerklärung gelesen und verstanden haben. Wenn Sie nicht einverstanden sind, verlassen Sie die Website.Weitere Information
autoren/g/geiler/kayersberg-trostspiegel-09.txt · Zuletzt geändert: von 127.0.0.1
Public Domain Falls nicht anders bezeichnet, ist der Inhalt dieses Wikis unter der folgenden Lizenz veröffentlicht: Public Domain