Corvinus, Antonius - Am tage der heiligen drey König/ Euangelium Mathei II.

Corvinus, Antonius - Am tage der heiligen drey König/ Euangelium Mathei II.

DA Jhesus geboren war zu Bethlehem im Jüdischen lande zur zeit des Königs Herodis/ sihe da kamen die Weisenvom Morgenland gen Jerusalem/ vndsprachen/ Wo ist der newe geborne König der Juden? Wir haben seinen sternen gesehen im Morgenlande/ vnd sind komen jn anzubeten.

Da das der König Herodes hörete/ erschrack er/ vnd mit ihm das gantze Jerusalem/ vnd lies versamlen alle Hohe priester vnd Schrifftgelerten vnter dem volck/ vnd erforschete von jnen/ wo Christus solt geporn werden. Vnd sie sagten jm/ zu Bethlehem im Jüdischen lande/ Denn also stehet geschriben durch den Propheten/ vnd du Bethlehem im Jüdischen lande/ bist mit nichte die kleinest vnter den Fürsten Juda/ denn aus dir sol mir komen der Hertzog/ der vber mein volck Israel ein Herr sey.

Da berieff Herodes die Weisen heimlich/ vnd erlernet mit vleis von jnen/ wenn der stern erschienen were/ vnd weisete sie gen Bettlehem/ vnd sprach/ Zihet hin/ vnd forschet vleissig nach dem kindlin/ vnd wenn jrs findet/ sagt mirs wider/ das ich auch kome/ vnd es anbete.

Als sie nu den könig gehört hatten/ zogen sie hin/ vnd sihe/ der stern/ den sie im Morgenland gesehen hatten/ gieng fur jnen hin/ bis das er kam/ vnd stund oben vber/ da das kindlin war. Da sie den stern sahen/ wurden sie hoch erfrewet/ vnd gingen jnn das haus vnd fanden das kindlin mit Maria seiner mutter/ vnd fielen nider/ vnd betten es an/ vnd theten jre schetze auff/ vnd schenckten jm gold/ weirauch vnd mirrhen. Vnd Gott befalh jnen im trawm/ das sie sich nicht solten wider zu Herodes lencken/ vnd zogen durch ein andern weg wider jnn jr land.

Kurtze auslegung des Euangelij

NAch dem der Euangelist Matheus/ am ersten die verheissung Dauid vnd andern Vetern geschehen/ den Engel/ Joseph Esaiam/ als gewisse zeugen der geburt Christi/ angezogen hatte/ wil er auch im heutigen Euangelio/ durch beschreibung etlicher vmbstende beweisen/ das dasselbige kindlin/ CHRISTus vnd Messias sey/ etwa zugesagt den Vetern/ Nu aber gesand jnn diese Welt/ alle ding zu volfüren vnd zu volenden Vnd sind dis die vmbstende/ stat vnd zeit/ zu Bethlehem imm Jüdischen lande/ spricht er/ sey Jhesus geborn/ Da hastu die stad/ Nu ists am tage/ das gemelter flecke/ zu der geburt Christi von Gott versehen/ vnd auch solchs durch die Propheten verkündiget war. Derhalben kan/ man hie gewaltiglich schliessen/ das das new geborn kindlin eben der warhafftige Messias sein musse/ Sintemal die Stad/ darinn er solt geborn werden/ so eben eintrifft/ Das sind aber die wort des Propheten Michee/ Vnd du Bethlehem jnn Jüdischen lande/ bist mit nicht die geringste vnter den Fursten Juda/ denn aus dir sol komen der Hertzog/ der do regire mein volck rc. Es sind zweierley Bethlehem/ eins in Galilea im geschleccht Zebulon/ das ander im Jüdischen lande gelegen. Dieweil nu so eigentlich der Euangelist anzeiget/ das Bethlehem im Jüdischen lande/ vnd so fein mit dem Propheten eintrifft/ wie kan denn der Jude leugnen/ das dieser Christus nicht solte warhafftiger Messias sein? Wie nu die Stad/ also trifft auch die zeit gar eben zu/ wie Gene. 49. durch den Patriarchen Jacob bestimpt war denn also wird gesagt daselbst/ ES sol nicht auffhören der Zepter aus Juda noch ein Hertzog von seinen hüfften/ bis da kome/ der do komen sol. Aus dieser Prophecey ist klar/ das Christus denn müste verhanden sein/ wenn der Juden Reich von jn genomen würde/ das kein König oder Regirer von dem stam Juda drauff sesse/ Das geschach nu durch diesen Herodem/ der nicht vom stam Jude/ noch vom Jüdischen geblüte/ sondern vom Edom war ein fremdling/ zum Könige gesetzt von den Römern. Derhalben hat abermals der halsstarrige Jüde/ nicht zu leugnen/ das dieser Christus nicht solte Gottes Son vnd Messias sein/ Wiewol es were zu wunschen/ das dieser geburt Christi allein die Juden/ vnd nicht auch viel Christen widersprechen/ Das wir viel sagen vnd bekennen/ Christus Gottes Son/ sey geboren von Marien. Was ist vns dasselbige nütze/ wenn wir nicht fassen wöllen warumb? Du must wissen vnd gleuben/ das er dir/ dir/ zur erlösung vnd seligkeit geboren sey/ Des gleichen das der Vater jnn diesem Christo alleine wolle erkant vnd geehret sein. Wer nu vnter vns Christen auff eigene wercke bawet/ vnd mit denselbigen vermeint zu erlangen die seligkeit/ der hat dieser geburt Christi ja so hart als der Jude widersprochen. Wer aber bekent/ das er durch dieses Christi verdienst allein gerecht vnd from werde/ der hat das ewige leben/ Jo. 3.

Zum andern lernen wir aus diesem Euangelio/ das gemelter Christus/ nicht allein vmbder Jüden/ sondern auch vmb der Heiden willen/ jnn diese Welt komen sey/ Ja es wird jnn diesen Weisen/ so Christum suchen angezeigt/ das das Euangelium den Jüden genomen/ vnd den armen Heiden heimgebracht/ vnd gepredigt werden solle/ Vnd ddas darumb/ das sie es von Christo erstlich/ darnach von den lieben Aposteln/ gehört/ vnd gleichwol verachtet/ ja mit verfolgung von sich gestossen vnd geiagt haben.

Wer vnter allen Jüden leuffet hin/ das kindlin Christum zu suchen/ obs wol lautbar wird/ es solle jr König geborn sein? Allein komen die armen Heiden aus Morgenlande/ fragen vnd suchen so lange/ bis sie das kindlin finden. Das nu die Jüden hernach vmb des vnglaubens willen verworffen worden sein/ ist recht/ vnd mag wol jederman sagen/ Herr du bist gerecht/ vnd recht ist dein gerichte. Widerumb das wir armen Heiden auffgenomen vnd zum Euangelio beruffen sein ist eitel gnad vnd barmhertzigkeit. Vnd wenn wir wolten recht thun/ so müsten wir nimmermehr mit dancksagung auffhören/ fur solche grosse wolthat. Das aber wir armen Heiden aus gnaden zu dem Euangelio beruffen worden sind/ wird offenbar aus den worten des Propheten Esaie/ da er sagt/ Mich werden finden/ die mich bisher nicht gesucht haben/ da werde ich schnell zu dem volcke/ das meinen namen nie angeruffen hat/ sagen/ Hie bin ich. Hörstu/ das jn die finden/ so jn vorhin nicht gesucht haben? Wird nicht solchs eigentlich gesagt von vns armen Heiden? Lerne derhalben hieraus erkennen/ das die seligkeit nicht aus verdienste/ sondern aus gnaden kome/ Es heisset/ wie sanct Paul sagt/ Durch gnad seit jr selig worden/ das sich niemand rhüme.

Zum dritten lernen wir aus diesem Euangelio/ wie ein arm ding es sey/ vmb einen fleischlichen menschen/ darin der alte Adam/ durch den geist vnd glauben/ noch nicht gedempfft ist/ Es kome gen Jerusalem die Weisen/ fragen wo der new geborn könig der Jüden sey/ zeigen daneben an/ das sie seinen stern im Morgenlande gesehen haben/ vnd komen sein/ jn anzubeten/ das ist/ reuerentz zu erzeichen. Hie solte sich gantz Jerusalem auff gemacht/ mit aller ehrerbitung vnd freude/ solchen König ersucht vnd empfangen haben/ denn sie je auff denselbigen Messiam warteten/ wusten auch aus der Prophecey Jacobs/ das er gewislich vmb die zeit komen würde. Aber was thuns sie? Nicht allein Herodes/ nach dem diese rede fur jn kamen/ sondern auch gantz Jerusalem/ das ist/ das merher teil der Stad entsetzt sich/ sonderlich/ so mit den fromen Simeon vnd Hanna auff den trost Israelio nicht warteten. Wo bleiben hie die vielen verheissungen? Wie gedencken sie an Jacobs Prophecey/ Was hilfft es hie vnter Moses Gesetz sein= Herodes warlich lesset sich beduncken/ er hab vrsach/ das er sich entsetze/ wiewol sein sorge vnnötig war. Was fur vrsach aber haben die Jüden/ denen durch diesen König gewisse erlösung zugesagt ware? Da hastu des fleisch art vnd natur/ Das sind vnser kreffte/ das ist/ vnser vermögen/ Fleisch thut jm nicht anders/ Sunden ists vnterworffen/ Ephe. 2. Bringt auch kein ander frucht/ denn sunde/ entweder auswendige/ als denn sein/ öffentliche laster/ oder jnnwendige/ als da sein/ gute werck im schein/ damits jm selbst wolgefelt oder heuchlet. Kürtzlich was es lieben sol/ das hasset es/ was es hassen sol/ das liebt es/ vnd treibt jnn sachen/ Gottes Ehre vnd die seligkeit belangen/ allezeit das widerspiel/ Dennach mus vnser fleisch vnd natur/ durch den Heiligen geist ernewert/ vnd zu Gottes furcht vnd liebe gezogen werden/ sdonst bleibt es fleisch ewiglich/ das ist/ verstockt vnd blind/ Roma. 8.

Zum vierden/ leret dis Euangelium jnn dem/ das die Weisen durch den Engel gewarnet werden/ durch einen andern weg heim zu zihen/ Das Gott vnser Vater/ alle die jenigen/ so seinen son Christum erkennen/ ehren/ anbeten/ vnd die zuuersicht jres hertzen gegen jn/ mit mit nachfolgender dancksagung/ liebe/ wandel vnd leben/ wie diese Weisen mit jrem geschencke/ an den tag geben/ gnediglich behüten/ beschützen vnd verteidingen wil/ nicht allein jnn geistlicher vnd jnnerlicher/ sondern auch jnn leiblicher ferligkeit. Ists aber nicht vmb die liebe Gottes gegen vns ein gros ding/ das auch die Engel von himel komen müssen/ den auserwelten jnn jren nöten zu dienen? Aber so ists/ nicht allein die engel/ sondern alle Creaturn müssen den Christen dienen zur seligkeit. Erstlich mus disen Weisen der stern dienen. Zum andern/ müssen jnen die Hohenprister dienen/ vnd wo CHRIstus sol geborn werden/ anzeigen. Zu letzt dienet jn der Engel/ vnd wil nicht haben/ das die den Gottlosen Herodem/ so nicht allein dem neugeborn kindlin feind war/ sondern auch gegen sie kein auffrichtig hertze hatte/ widderumb ansprechen sollen. Hieher gehört nu das von den engeln/ die Epistel zu den Ebreern sagt/ sind sie nicht alle zumal dinstbare geister/ ausgesand zum dienste/ vmb der willen/ so ererben sollen die seligkeit? Item Psal. 33. Der Engel des Herrn lagert sich vmb die her/ so ihn fürchten/ vnd hilfft jnen aus. Auff solche weise hat ein Engel Loth aus Sodom erretten müssen. Füret nicht auch ein Engel die kinder von Israel aus dem Egypter lande? Erlöset nicht ein Engel S. Petern aus dem gefencknis? Kündten wir nun diesen Christum mit den Weisen erkennen/ ehren/ anbeten vnd jm opffern/ wie Oseas sagt/ die farren vnser lefftzen/ so würden wir auch eben den trost/ hülffe vnd beistand bey Gott finden/ so nicht allein diese Weisen/ sondern alle auserwelten von anfang der welt gehabt haben/ wenn vns Gott gleich durch die Engel solte dienen.

Cookies helfen bei der Bereitstellung von Inhalten. Diese Website verwendet Cookies. Mit der Nutzung der Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies auf Ihrem Computer gespeichert werden. Außerdem bestätigen Sie, dass Sie unsere Datenschutzerklärung gelesen und verstanden haben. Wenn Sie nicht einverstanden sind, verlassen Sie die Website.Weitere Information
autoren/c/corvinus/corvinus_epiphanias_2.txt · Zuletzt geändert: von 127.0.0.1
Public Domain Falls nicht anders bezeichnet, ist der Inhalt dieses Wikis unter der folgenden Lizenz veröffentlicht: Public Domain