Corvinus, Antonius - Am andern Sontag des Aduents/ Lection aus der Epistel Pauli zun Römern am 15. Cap..

Corvinus, Antonius - Am andern Sontag des Aduents/ Lection aus der Epistel Pauli zun Römern am 15. Cap..

LIeben Brüder/ Was aber vns furgeschrieben ist/ das ist vns zur lere geschrieben/ auff das wir durch gedult vnd trost der Schrifft hoffnung haben/ Gott aber der gedult vnd des trostes/ gebe euch/ das jr einerley gesinnet seid vnernander/ nach Jhesu Christ/ auff das jr einmütiglich/ mit einem munde lobet Gott den Vater vnsers Herrn Jhesu Christi/ Darumb nemet euch vnternander auff/ gleich wie Christus hat auffgenomen zu Gottes lob.

Kurtze auslegung der Epistel.

IM anfang des funffzehenden Capitels zun Römern leret der heilige Paulus/ wie man sich gegen die schwachgleubigen halten sol/ Nemlich/ das man solche jhre schwacheit müsse durlden vnd tragen/ bis jhnen auch geholffen vnd geraten werde/ Denn auch Christus vnser HERR/ habe vns gedienet/ vnd vnsere sunde getragen/ das wir dem verdamnis/ welchs wir gröblich vnd wol verdienet/ entlauffen sein/ wie geschrieben stehet/ Die schmache deren/ die dich schmehen/ sind vber mich gefallen. Dieweil nu der apostel/ wie man sich gegen die schwachgleubigen halten sol/ angezeigt/ vnd die Römer/ auff Christum (der vnser schwachheit getragen/ vnd vns auch nicht verworffen hab) zusehen/ vnd auch schrifft/ so solchs von jm bezeugt/ dargethan hat/ nimpt er vom selbigen Exempel Christi/ vnd dem angezeigten spruch/ vrsach/ vom brauch der gantzen heiligen Schrifft zu sagen/ Spricht also.

Was vns furgeschrieben ist/ das ist vns zur lere geschrieben.

Merck/ das die heilige schrifft/ von Gott vmb vnsert willen gegeben ist/ das wir durch dieselbige zur gerechtigkeit vnd seligkeit gelert/ vnd vnterweiset werden/ Denn so die Göttliche schrifft/ vnser lere vnd vnterweisung sein sol/ so müssen wir auch/ menschliche lere/ so dieser Schrifft nicht ehnlich vnd gemess ist/ faren lassen/ vnd allein auff die schrifft sehen/ welche von S. Paul das gezeugnis hat/ das sie vns zur lere furgeschrieben vnd gegeben sey. Ja wie können wir on grosse sunde solche lere verlassen/ vnd menschlichen satzungen anhenhig sein/ Diewiel vns nicht allein Paulus hie drauff weiset/ sondern auch im Euangelio Johannis Christus sagt/ Forschet die Schrifft/ denn die gibt gezeugnis von mir? Mit diesen worten/ werde ich je nicht auff gutdüncken der menschen/ sondern allein auff Gottes Wort geweiset/ als das genugsam ist/ den menschen zu vnterweisen/ wie er solle gerecht vnd selig werden/ Gottes wort sage ich/ welchs dich eigentlich leret/ wie du dich beide/ gegen Gott/ vnd die leute halten solt/ nemlich also/ Es hat dir Gott/ wie die Schrifft allenthalben zeugt/ Christum seinen eingebornen Son/ mit alle seiner gerechtigkeit/ frömikeit/ vnd verdienste zu eigen gegeben/ vnd das on all dein zuthun/ aus lauterer gnad vnd barmhertzigkeit/ Vnd fordert dagegen nichts mehr/ denn das du demselbigen seinem Son gleubest vnd gehorsam seiest. Wil du nu wissen/ das solchs Gott von dir fordere vnd haben wölle/ so mustu auff die Schrifft sehen/ sonderlich da sie sagt/ Sihe/ das ist mein geliebter Son, an welchem Ich einen gefallen habe/ Dem solt jr gehorchen rc. Wie dir aber Gott seinen Son zu eigen gegeben hat/ das du durch jn selig werdest/ Also hat er jhn dir auch zum Exempel furgestelt/ das du dich dermassen gegen deinem nehesten/ jnn allen dingen haltest/ wie er sich gegen dich gehalten hat/ Wie solchs abermals die Schrifft bezeugt vnd sagt/ Dazu seid jhr beruffen/ sintemal auch Christus gelitten hat fur vns/ vnd vns ein furbilde gelassen/ das jhr solt nachfolgen seinen fusstapffen rc. Hirauff hat nu gesehen der heilige Paulus da er den Römern/ die schwachgleubigen zu tragen/ schreibet/ vnd sie auff das exempel Christi weisete/ vnd auch die Schrifft/ so solchs von Christo beweiset/ anzog. Dieweil er aber auch hiraus vrsach genomen/ das er die schrifft so höchlich gepreiset hat/ so müssen wir auch warlich bey der Schrifft allein bleiben/ der Schrifft allein gleuben/ vnd jnn derselbigen vns vben/ das wir nicht allein Christum/ als vnsern einigen Heiland/ darin finden/ sondern jnn allen anfechtungen/ trost darin haben mögen/ wie er weiter sagt.

Auff das wir durch gedult vnd trost der schrifft hoffnung haben.

Das bekentnis Christi vnd des Euangelij/ hat jmerdar anhangende verfolgung/ denn die Welt ist solcher lere/ darumb das sie vnser vermögen so gar darnider vnd zu bodem schlegt/ feind. Sol man nu bestehen jnn solchen verfolgungen/ so mus gedult da sein/ wie die schrifft sagt/ Fasset ewre seelen mit gedult. Wo neme ich aber solche gedult? Hierzu mus vns die schrifft dienen/ denn dieselbige wol gefasset vnd mit glauben jnns hertz gebracht wird vns inn vngedult nicht fallen lassen. Wo nu der glaub durch trost der Schrifft zur gedult kompt/ da ist auf hoffnung/ hoffnung sage ich/ so die himlischen güter/ vnd künfftige seligkeit/ schon zubesitzen/ hat angefangen/ vnd vnerschrocken ist/ wenn gleich alle die zeichen/ so im Euangelio dieses Sontags/ zum teil erzelet werden/ vber einen hauffen kemen/ ja warumb wolt sich der Christ/ der mit solcher gedult/ trost der Schrifft/ vnd hoffnung gerüstet ist/ jnn solchen ferligkeiten schrecken lassen/ sintemal Christus selbs sagt/ Wir sollen vnsere heubter auffheben/ wenn solches geschehe/ denn es sey furhanden vnser erlösung? Hetten wir nu rechtschaffnen glauben/ weren einerley gesinnet/ vnd blieben jnn gesundtem verstand der Schrifft/ so solt vns freilich diese schreckliche zeit/ vnd die zeichen von Christo erzelet/ nicht schedlich sein.

Doch das wir nicht haben/ müssen wir durch Christum/ bey Gott suchen/ der denn auch allein der Man ist/ so vns/ Glauben/ Hoffnung vnd trost/ geben mus/ wie wir im wünschen S. Pauli weiter sehen/ Da er sagt.

Gott aber der gedult vnd des trosts/ gebe euch/ das jr einerley gesinnet seid vnternander/ nach Jhesu Christ/ auff das jhr einmütiglich/ mit einem munde lobet Gott den Vater vnsers Herrn Jhesu Christi/ Darumb nemet euch vnternander auff/ gleich wie euch CHRIstus hat auffgenomen zu Gottes lob.

Aus diesen worten sehen wir, das gedult vnd all vnser trost/ allein von Gott kompt/ Warumb wolte jn sonst der Apostel/ einen Gott der gedult/ vnd des trosts geheissen haben? Also auch/ Einerley gesinnet sein/ einmütiglich Gott loben/ mit sanfftmut die schwachen/ dem exempel Christi nach/ auffnemen/ ist jnn vnserm vermögen nicht/ wenns von Gott nicht gegeben wird. Dieweil nu solche ding von Gott gegeben werden müssen/ vnd on Gottes hülffe/ vnser natur mehr zum widderspiel/ denn hiezu geneigt ist/ so wil warlich von nöten sein/ das wir sie da suchen/ da sie S. Paul gesucht hat/ denn er bittet/ das Gott den Römern geben wölle/ das sie einerley gesinnet sein rc. Auff solche weise schreibt auch S. Jacob jnn seiner Epistel/ alle volkomenheit Gott zu/ da er also sagt/ Alle gute gabe/ vnd alle volkomene gabe/ kompt von oben herab/ von dem Vater des Liechts/ bey welchem ist kein verenderung/ noch wechssel des liechts vnd finsternis. Vnd wie gemelter S. JAcob vnsere volkomenheit Gott fein zsuchreibet/ also weiset er vns auch den weg/ wie man sie vberkomen solle/ nemlich mit bitten/ wie wir vorhin auch gesagt haben/ Denn also spricht er/ So jemand vnter euch weisheit mangelt/ der bitte von Gott/ der da gibt einfeltiglich jederman rc. Das hie S. Jacob von der weisheit sagt/ ist von allen geistlichen gaben zuuerstehen/ Wir haben gedult trost/ einigkeit des glaubens vnd geistes/ ja so wenig von vns selbs/ als die weisheit/ Vnd wil Gott kurtzumb an gesucht vnd gebeten sein. Wil er aber auch gnediglich helffen? Freilich wil er das thun/ Vnd wenn ich dasselbige sonst nirgent aus wüste/ so wolt ichs doch daraus ermessen/ das er durch seinen Son Christum/ beide Juden vnd Heiden/ so gnediglich geholffen vnd gedienet hat. Erstlich/ Das er den Juden zur seligkeit gedienet habe/ bekent hie Paulus/ Da er sagt.

Ich sage aber/ das Jesus Christus sey ein Diener gewesen der Beschneidung/ vmb der warheit willen Gottes/ zu bestetigen die verheissung den Vetern geschehen.

Hie hörestu/ das Christus vom himel herab komen/ vnd ein Diener vnd Prediger der Juden worden sey/ Denn also hatte Gott verheissen jren Vetern/ Er wolte jhnen senden einen Hertzogen/ der sie von den sunden erlösen/ vnd durch seine predigt vnd lere/ zur gerechtigkeit füren vnd beruffen solte/ Welchs denn also geschehen.

Es ist auch gemelter vnser Herr Christus im selbigen seinem ampt so vleissig gewesen/ das er mit der warheit rhümen kundte/ Jerusalem/ Jerusalem/ wie offt habe ich wöllen samlen deine kinder/ wie eine henne jre küchlin samlet/ vnter jhren fittigen/ vnd ihr habt nicht gewölt? Zum andern/ hat er auch/ nach dem die Jüden seine heilsame lere verschmeheten/ den Heiden gedienet/ vnd sie aus gnaden zum Abendmal des Euangelij komen lassen/ Wie denn solchs der heilige Geist zuuor verkündigt/ vnd hiedurch den heiligen Paulum/ mitetzlichen sprüchen beweiset wird. Summa/ Es hat Gott jnn dem/ das er vns allen Christum gesand/ vnd zum erlöser gegeben hat/ gnugsam beweiset/ wie er gegen vns gesinnet/ vnd was er zu geben geneigt sey. Warumb wolten wir denn an jm zweiffeln/ Warumb wolten wir nicht vmb vermerung des glaubens/ vmb gedult/ vmb trost/ vmb hoffnung vnd einigkeit des geistes bitten? Lasset vns nur bitten/ allen menschen gutes wündschen/ vnd darnach also beschliessen mit dem heiligen Paulo/ Gott der hoffnung/ erfülle alle menschen/ mit aller freud vnd fried im glauben/ das sie vollige hoffnung haben/ durch die krafft des heiligen Geistes/ Amen.

Cookies helfen bei der Bereitstellung von Inhalten. Diese Website verwendet Cookies. Mit der Nutzung der Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies auf Ihrem Computer gespeichert werden. Außerdem bestätigen Sie, dass Sie unsere Datenschutzerklärung gelesen und verstanden haben. Wenn Sie nicht einverstanden sind, verlassen Sie die Website.Weitere Information
autoren/c/corvinus/corvinus_am_andern_sonntags_des_advents_-_lektion.txt · Zuletzt geändert: von 127.0.0.1
Public Domain Falls nicht anders bezeichnet, ist der Inhalt dieses Wikis unter der folgenden Lizenz veröffentlicht: Public Domain