Dieterich, Veit - Summaria christlicher Leer - An der heyligen Trifaltigkeyt tag ...

…wie der Herr Nicodemum lehret/ von der seligkeyt/ wie wir inn himel mögen kommen/ Joh. 3.

ES sey denn/ das yemand geborn werde auß dem wasser vnd geyst/ so kan er nicht in das reych Gottes kommen( Was vom fleysch geboren wirdt/ das ist fleisch/ vnnd was vom Geyst geboren wordt/ das ist Geyst

Vnser lieber Herr Christus lehret in disen worten/ wie wir müssen selig werden. Vernunfft gedenckt/ wenn wir ein züchtigen wandel füren/ mit der hand nicht tödten/ nit selen/ noch anders thun das ergerlich sey so habe man gnug zum ewigen leben. Aber vnser lieber Herr Christus sagt/ so wir selig werden sollen/ müssen wir andere menschen/ vnd von newem geborn werden/ es sey nit genug das wir die hende/ augen/ zungen zemen/ das sie nicht vnrecht thun/ das hertz müsse gar anders werden. Solches geschehe aber/ wenn wir im namen/ vnnd in den todt Christi getauffet werden/ durch solche tauff wölle der heylig Geyst in die hertzen kommen/ den glauben drinn anzünden/ vnd gar newe menschen auß vns machen. Denn durch den glauben werden wir von Sünden reyn/ vnnd der heylig Geyst hilfft wider die sünde vns streyten/ vnnd weyset weytter vns zum gehorsam Gottes/ Ist allso diß der eynige weg zur seligkeyt/ an Christum glauben/ Solches können wir von vns selb nicht/ se ist des heyligen geystes werck/ der will durch das wort Gottes/ vnd die heyligen Sacrament/ den glauben in vns anzünden vnnd erhalten.

Gebet

HErr Gott himlischer Vatter/ wir arme sünder bekennen/ das nichts gutes an vns ist/ vnd wir vnserthalben musten in sünden vnd ewigem todt verderben/ Sintemal was vom fleysch geborn wirdt/ ist fleysch/ vnnd kan dein Reych nicht sehen/ Wir bitten dich aber/ sey gnedig vnd barmhertzig/ vnd sende deinen heyligen Geyst/ vmb deines Suns Christi Jesu willen in vnsere hertzen/ vnd mache newe menschen auß vns/ das wir vergebung der sünden durch Christum/ wie vns in der Tauff zugesagt/ gewiß glauben/ vnd in der lieb gegen vnserm NEchsten/ vnd allen andern Christlichen tugenden von tag zu tag zunemen/ biß wir endlich selig werden. AMEN.