Corvinus, Antonius - Am II. Sontag nach der heiligen drey König tag/ Euangelium Jo. II.

ES ward eine hochzeit zu Cana jnn Galilea/ vnd die mutter Jhesu war da. Jhesus aber vnd seine Jünger wurden aauch auff die hochzeit geladen.

Vnd da es an wein gebracht/ spricht die mutter Jhesu zu jm/ Sie haben nicht wein. Jhesus spricht zu jr/ Weib/ was habe ich mit dir zu schaffen? meine stunde ist noch nicht komen. Seine mutter spricht zu den Dienern/ Was er euch saget das thut. Es waren aber alda/ sechs steinern wasserkrüge/ gesetzt nach der weise der Jüdischen reinigung/ Vnd gieng je jnn einen zwey oder drey mass.

Jhesus spricht zu jnen/ Füllet die wasser krüge mit wasser/ Vnd sie fülleten sie bis oben an. Vnd er spricht zu jenen/ Schepffet nu/ vndbringets dem Speisemeister. Vnd sie bfrachtens. Als aber der Speisemeister kostet den wein/ der wasser gewesen war/ vnd wuste nicht von wannen er kam/ DieDiener aber wustens/ die das wasser geschöpfft hatten/ Ruffet der SDpeismeister dem Breutgam/ vnd spricht zu jm Jederman gibt zum ersten guten wein/ vnd wenn sie truncken worden sind/ als denn den geringen/ Du hast den guten wein bisher behalten.

Das ist das erste zeichen das Jhesus thet/ geschehen zu Cana jnn Galilea/ vnd offenbarte seine Herrligkeit/ Vnd seine Jünger gleubten an jn.

Kurtze auslegung des Euangelij.

ZUm ersten/ wird offenbar aus diesem Euangelio/ das der Eheliche stand Gott vnserm Vater sehr angenem sein müsse/ sinntemal Christus eine hochzeit mit seiner gegenwertigkeit/ ja auch wunderzeichen so herrlich gezieret hat/ Vnd wie kündte Gott sein eigen geschepff vnd ordnung misgefallen? Es mus jje gut sein/ alles was er gemacht hat Genesis 1. Nu dis zuwissen/ ist einem jedern Christen/ so sich jnn diesen stand begeben wil/ von nöten/ Vrsach/ Es wird im ersten buch Mosi angezeigt/ wie vmb der vbertrettu ng willen vnser ersten eltern/ diesem stande ein hoch schwer Creutz auff gelegt worden sey/ Der man (spricht daselbst Gott) sol im schweisse seines angesichts sein brod essen/ Das weib sol jre kinder mit grossem schmertzen geberen vnd zur Welt bringen. Vnd Sanct Paul hat auch solch Creutz wol gesehen/ da er sagte/ Solche werden trübsal durchs fleisch haben. Wenn nu solcher stand neben so viel anfechtungen/ nicht auch seinen trost hette von Gott/ Wer wolte sich drein begeben? Wer kündte so grossen widerstand ertragen? Demnach müssen wir hie nu lernen/ dieweil Gott solchen stand selber eingesetzt/ vnd durch Christum so herlich geziert hat/ das der halben vnter solchen Creutz/ eitel gnad verborgen sein müste. Ist aber vnter diesem Creutz/ vnter so viel zeitlicher mühe vnd arbeit/ solche gnade verborgen/ so sols auch niemand von diesem stande abschrecken/ das vns zu weilen etwas sawers inn die nasen gehet/ sondern viel mehr verursachen/ auff den gnedigen willen Gottes jmmer zusehen/ durch welchem vns solche widerwertigkeiten zugeschickt werden/ Denn wir sind je darumb hie/ das vnser Wille gebrochen/ vnd der gnedige wille Gottes geschehen sol. Wer sich nu vntüchtig zum Jungfreilichen stand befindet/ vnd dem sententz Pauli entlauffen wil/ da er sagt/ Die hurer sollen Gottes Reich nicht besitzen/ der greiffe zum Ehestand. Hat er niecht eitel gute tag/ so ist er dennoch von Gott eingesetzt vnd durch Christum auffs herrlicheste bestetiget worden. Ist dir aber gnade gegeben zu enthalten/ soltu darumb nicht jnn ein kloster gehen/ sondern vnter dem gehorsam deiner eltern vnd oberkeit bleiben/ vnd nichts deste weniger solche gnad behalten/ vnd mit dancksagung annemen/ Denn keusch leben ist gut, Freien ist auch gut/ vnd mag auch ein keusch leben geheissen werden/ zun Ebreern 13. vnd Job 31. Aber den eltern vnd der oberkeit gehorsam entziehen/ ist nicht gut.

Gott sorget fur vns.

Zum andern/ sehen wir jnn diesem Euangelio/ wie Gott vber denen so sich seinem befehl nach/ jnn diesen stand begeben/ vnd jm gleuben/ halten wolle/ Nemlich also/ das sie jnn keiner not oder anfechtung/ trostlos sollen gelasse3n werden. Aber hie gehört glaube zu/ Vnd ist derselbige jnn vns auffrichtig/ so wird Christus nicht vergessen/ was er vns mit diesem lebendigen Exempel zugesagt hat/ Was thut er aber? Es mangelt an wein/ Vnd wie es hie an wein mangelt/ also ists im ehelichen stande gemeinigllich/ jtzt hab man dis nicht/ morgen hat man das nicht/ So ist der feil an geld/ so ist er an kleidern/ so ist er an essen/ so ist er an trincken/ Aber Christo gehet solcher vnser mangel zu hertzen/ Vnd wie er auff der hochzeit wasser zu Wein macht/ vnd damit seine sorge/ fur vns/ an den tag gibt/ Also wil er sich auch vnser/ wenn wir jm jnn diesem stande gleuben/ annemen/ vnd vns nicht darben lassen/ sondern gnediglich mit weib vnd kindern/ Ja gantzem hausgesinde erneren/ Er hats vns (Matthei 6) je zugesagt/ vnd mit so viel Exempeln sein verheissung bestetigt/ das wir billich nicht solten vngleubig/ sondern gleubig sein. Wer ernerete Jacob/ da er mit einem stecken vber den Jordan gieng/ vnd jnn Mesopotamien zog? Wer ernerete Joseph jnn Egypten? oder die kinder von Israel jnn der wüsten? Warlich hungers oder kummers halben/ darffstu nicht aus diesem stande bleiben/ wie itzt viel thun/ Greiff nur die sache jnn Gottes furchte vnd liebe an/ Erbeite wie dir von Gott befolhen ist. Setze dein vertrawen zu Gott/ durch diesen Christum/ so wirstu befinden vnd jnn der warheit/ erfaren/ das Gott vber dir/ ia so wol halten wird/ als er vber den lieben Patriarchen/ ja allen auserwelten/ von anfang der Welt/ gehalten hat.

Gott ist kein anseher der personen

Zun dritten/ leret dis Euangelium/ dieweil Maria so guter meinunge jrem Son anzeigt/ das sie nicht wein haben/ vnd gleich wol so ein harte antwort hören mus/ das Gott kein anseher der personen sey/ auch kein fleischliche gesipschafft oder freundschafft bey jm gelte/ wenn sie nicht mit glauben vnd liebe geziert sey/ Was hat es etliche Jüden geholffen/ das sie gefreunden Christi waren? Was hat sie geholffen/ das sie sich rhümeten/ sie weren Abrahams kinder? Gott wird freilich jjhnn sachen/ die seligkeit belangen/ nicht ansehen/ von wannen ich komen oder geborn/ Sondern prüfen/ ob die zuuersicht meins hertzens gegen jn rechtschaffen sey. Jeremie 5. Herr deine augen sehen den glauben an. Was geschieht im Euangelio Luce? Da kömpt ein weiblin/ ruffet laut/ Selig ist der leib/ der dich getragen hat/ vnd selig sein die brüste/ so du gesogen hast. Was sagt aber Christus? Ja selig sind die/ so Gottes wort hären/ vnd das bewaren/ Als solt er sagen/ Mein mutter wird freilich dadurch nicht selig/ das sie mich zur Welt gebracht/ sondern das sie geleubt hat/ Wie auch Elisabeth des heiligen geists vol/ von jr sagt/ Selig bistu/ die du gegleubt hast. Wiltu nu wie mein mutter/ selig werden? So höre mein wort/ vnd fasse das mit festem glauben etc. Auff solche weise spricht Christus auch seine mutter im Tempel an/ Luce 8. Item/ da jm angesagt ward/ Dein mutter vnd brüder stehen draussen/ vnd wollen dir zusprechen/ Wer ist/ spricht er/ mein mutter/ geschwistern/ vnd brüder? Wer den willen meines Vaters thut/ der ist mein mutter/ schwester vnd bruder. Daraus wil folgen/ das niemand bey Gott fur dem andern vorteil habe/ auch sein mutter oder gefreunden nicht/ Gleube ich an Christum/ so habe ich das ewige leben/ Gleube ich nicht/ so bin ich verdampt/ wenn ich gleich Christus mutter oder bruder were.

Zum vierden/ haben wir hie ein trefflich Exempel jnn Maria/ wie sich vnser glaube im gebete halten solle/ nemlich also/ Wenn du Gott deinen Vater jnn deiner not durch Christum anruffest/ vnd er dich nicht so bald erhört/ Ja wenn sich die sache dermassen liesse ansehen/ als solte dir alle hulffe versagt sein/ so soltu gleichwol nicht zagen oder zweiueln/ denn vnder solchem stillschweigen ist ein gewisser trost/ vnter solchen nein/ ist ein gewisses ja/ verborgen. Gott hat die art an sich/ das er nicht ehe hilfft/ bis man sich düncken lesst/ all ding sey verlorn/ auff das sein hülffe deste herrlicher an den tag kome/ vnd erkand werde. Er hette Sennaherib vnd den Assyriern/ so Jerusalem zerstören wolten können stewren/ ehe denn sie dahin komen weren/ Aber er lies sie antretten/ das die Jüden itzt meinten/ es were alles verloren/ Vnd sihe/ balde werden sie von Gott errettet durch den Engel. Vom Pharao wurden sie auch nicht ehe errettet/ bis er hinder jn vnd seine Reuter kam/ vnd sie jnn das gebirge vnd an das rote mehr getrieben hatte/ Also/ das sie vermeinten/ Es were nicht müglich/ das sie dem zornigen Pharao entflihen kündten/ Aber Gott stewret jm balde. Dis alles weis gar wol Maria/ derhalben/ ob Christus wol sagt/ Weib was habe ich mit dir zu schaffen? So lesset sie sich dennoch nicht abscchrecken/ keret sich auch an solchen puff nicht/ Sondern sagt zu den dienern/ Was er euch heisset das thut/ Darumb geschicht auch was jr beger war.