Dieterich, Veit - Summaria christlicher Leer - Am achzehenden Sontag wie der Schrifftgelerte erstlich Christum fraget/ von dem fürnemesten gebot im Gesetz. Christus aber die Phariseer widerfraget/ wens Sun Christus sey/ Matth. 22.

DU solt Gott lieben von gantzem hertzen/ von gantzer seel/ vnd von gantzem gemüt/ Diß ist das fürnemest/ vnd das gröste Gebot. Das ander aber ist dem gleych/ Du solt deinen nechsten lieben alß dich selbs/ In disen zweyen gebotten/ Hanget das gantze gesetz vnd die Propheten.

DIse zwo fragen schicken sich sehr fein auff einandern/ vnd ist gleych alß in einer summa/ drinn angezeygt/ was ein yeder Christ wissen soll. Ein yeder Christ soll erstlich das Gesetz wissen/ in welchem Gott vns lehret/ was er von vns wölle haben/ das wir thun sollen. Solches stehet auff disen zweyen haubtpuncten/ das wir Gott vnnd vnsern nechsten von hertzen sollen lieben. Diß ist der höchste/ vnd beste Gottesdienst/ den wir durch vnser gantzes leben leysten/ vnnd dawider nichts thun sollen. Aber da findet sich ein grewlicher mangel an vns menschen allen/ das vnsere hertzen durch die sünd verderbet sind/ vnnd vns vnmüglich ist/ solche lieb reyn vnd volkommen leysten/ Darumb müssen wir/ neben dem Gesetz auch das Euangelion haben vnd wissen/ das lehret vns/ wens Sun Christus sey/ Ein mensch ist er/ vnd kombt von Dauids same her/ Vnnd dennoch heyst jn Dauid seinen Herrn/ vnnd saagt: Gott heysse jn zu seiner rechten sitzen/ Soclhes zwinget/ das/ Christus nicht allein ein mensch/ sonder auch Gott istt/ Da folget nu ferner/ das du lernest/ warumb er am Creutz stirbt/ warumb er von todten wider aufferstehet rc.

Es sagt aber das Euangelion/ es sey geschehen vmb vnser sünde willen/ das die selben versöhnet würden/ vnd vmb vnser gerechtigkeyt willen/ das wir in Gottes gnade ewig bliben. Durch solche predigt wirdt der heylig Geyst vns mitgetheylet/ der macht newe hertzen in vns. Also wirdt vns durch den glauben an Christum vergeben/ was wir wider Gottes Gesetz gesündiget haben/ vnnd der heyliige Geyst hilfft vns/ das wir doch etwas vom Gesetz thun. Wer solches von Christo nicht weyß/ wie die Phariseer hie/ dem ist das gesetz nur ein last/ vnd fluch/ vnd hilfft zur verzweyfflung vnd tod.

Gebet

HErr Gott himlischer Vatter/ Wir sind ja arme ellende sünder/ Deinen willen wissen wir/ aber wir sind zu schwach/ wir können jn nicht erfüllen/ fleysch vnd blut ist in vns zu starck/ So lest der leydige feind der Teuffel/ vnns auch nicht zu friden/ Darumb bitten wir dich/ du wöllest deinen heyligen Geyst inn vnsere hertzen außgiessen/ das wir mit festem glauben/ vns an deinen Sun Christum Jesum halten/ seines todts vnd sterbens vns trösten/ vnnd volle vergebung aller sünden/ durch ihn glauben/ Vnnd also hie auff erden in deinem willen vnnd gehorsam heyligklich leben/ vnd auff dein gnad/ durch Christum Jesum seliglich sterben mögen/ Amen.

Cookies helfen bei der Bereitstellung von Inhalten. Diese Website verwendet Cookies. Mit der Nutzung der Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies auf Ihrem Computer gespeichert werden. Außerdem bestätigen Sie, dass Sie unsere Datenschutzerklärung gelesen und verstanden haben. Wenn Sie nicht einverstanden sind, verlassen Sie die Website.Weitere Information
autoren/d/dieterich/dieterich-summaria/dieterich_18_nach_trinitatis.txt · Zuletzt geändert: von 127.0.0.1
Public Domain Falls nicht anders bezeichnet, ist der Inhalt dieses Wikis unter der folgenden Lizenz veröffentlicht: Public Domain